Założenia Projektu
Założenia projektowe są ściśle związane z regulaminem MIWL 2014, wg którego statek bezpilotowy startujący w zawodach powinien spełniać następujące wymagania:
- płatowiec wraz z wyposażeniem pokładowym powinien być transportowany w pojemniku o wymiarach wewnętrznych nie większych niż 1000x400x400mm
- maksymalna masa startowa statku powietrznego nie powinna przekraczać 5kg
- system powinien stwarzać możliwość przejścia w trakcie lotu ze sterowania ręcznego na automatyczne i na odwrót
- BSP powinien być wyposażony w system bezpieczeństwa pozwalający na wyhamowanie prędkości lotu i lądowanie z prędkością pionową nie większą niż 7m/s.
Naziemna stacja kontroli lotu również powinna spełniać określone wymagania:
- powinna w sposób graficzny prezentować aktualną pozycję, kierunek, wysokość oraz prędkość lotu obiektu
- musi przedstawiać graficznie zadaną trasę lotu
- powinna przedstawiać graficznie zabronione strefy lotu
- ponad to wymagane jest aby rejestrowała trasę lotu.
W regulaminie znajduje się również specyfikacja wymagań dotyczących urządzenia wspomagające start statku bezzałogowego:
- nie może ono zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu osób obsługujących i znajdujących się w pobliżu
- musi posiadać system zabezpieczający przed przypadkowym zwolnieniem mechanizmu startowego
- jego projekt musi zawierać odpowiednie procedury bezpieczeństwa, które powinny być przedstawione i przestrzegane przez zespół.
Ponad to system jako całość przeznaczony jest do skutecznego i sprawnego wykonywania określonych zadań, co również ma odzwierciedlenie w założeniach projektowych:
- rozpoznanie obiektów o rozmiarze większym niż 1000mm znajdujących się na dwóch obszarach w kształcie kół o promieniu 100m, o zadanych współrzędnych geograficznych i dostarczenie wyników w postaci raportu
- celne i bezpieczne zrzucenie soczku w kartoniku o pojemności 0,2 dm3 na określony obszar.